BENVINGUTS

Sóc en Víctor Marcos, militant d'ICV, primer tinent d'alcalde d'Urbanisme, Medi Ambient i Cultura de l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada. Sóc també vicepresident segon del Consell Comarcal del Bages, delegat de l'Àrea de Desenvolupament Comarcal. Aquí trobareu allò que penso, amb l'objectiu de compartir-ho amb la resta de la xarxa.

dilluns, 14 de febrer del 2011

QUAN HOM ÉS ESCLAU DE LES SEVES PARAULES

Si fem memòria, en les darreres eleccions al Parlament de Catalunya, Convergència i Unió va fer una campanya política sense cap proposta, només va repetir “canvi”, “canvi” i més “canvi”. I tot això amb un simple somriure. Cap proposta excepte una, i també repetida reiteradament: “Eliminarem la mesura dels 80 km/h; així, ras i curt, sense entrar a discutir ni a matisar, i cal recordar, també, que aquesta promesa electoral va ser molt aplaudida per alguns grups de comunicació i pressió. Cal recordar, també, que l’anterior Govern de la Generalitat, a instàncies de la Unió Europea, va aprovar unes 73 mesures diferents, la delimitació de la velocitat als accessos de Barcelona n’era només una, amb l’objectiu de reduir la contaminació atmosfèrica. Aquestes mesures van ser aplicades després d’un estudi rigorós de científics experts en la temàtica.

Un cop CiU arriba al Govern comencen els dubtes, un però no, un no però . Aquell Artur Mas tan decidit a eliminar els famosos 80 km/h va començar a dubtar. El resultat final: un fiasco. Delimitació de la velocitat en uns trams sí i en uns altres no, però dependrà de si fa sol o no, de si plou o no, de si fa vent o no... Un despropòsit. Amics, hom és amo del que calla i esclau del que diu.

La resposta per part de la comunitat científica ha estat clara, l’eliminació dels 80 km/h ha estat un error. Però, on són aquells que tant reclamaven l’eliminació de la mesura? No hi són ni se’ls espera, perquè, és clar, la decisió ha estat presa pel Govern dels “millors”. Jo, si fos votant de CiU, em sentiria estafat.

Espero que d’aquí a un any, quan es valorin els resultats de la nova mesura, aquests siguin públics. Hi haurà menys contaminació? Hi haurà menys accidents? Qui pagarà la sanció de la UE pel fet de no assolir els compromisos? Hi haurà alguna dimissió?

Víctor Marcos

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada